فرماندار يزد گفت: طرح جمع‌آوري قليان در مراكز تفريحي و اقامتي با همكاري نيروي انتظامي و مركز بهداشت شهرستان يزد، در حال اجرا است.

محمود عظيمي نيا اظهار داشت: ارائه قليان به جهت كسب در آمد صورت مي گيرد كه فعاليتي خلاف است.

وي افزود: مراكز اقامتي و تفريحي بايد به گونه‌اي باشد كه تنها مختص قشر جوان و به جهت مصرف قليان مورد استفاده قرار نگيرد، بلكه خانواده‌ها بتوانند از آن فضاها استفاده نمايند.

عظيمي‌نيا، در خصوص حمايت فرمانداري از اعضاي صنف رستوارن سنتي و هتل‌داران يزد، عنوان داشت:‌ فرمانداري در حد توان خود آماده همكاري و پرداخت وام جهت حفظ سرمايه اين كسبه و جلوگيري از ضرر و زيان آنهاست و اين افراد از فرمانداري تقاضاي وام جهت گسترش فعاليت نموده‌اند.

وي اعلام داشت: منع استعمال مواد دخاني خصوصا قليان، در مراكز ارائه دهنده مواد غذايي، دستور صريح دولت است.

عظيمي ‌نيا در خصوص اعطا مجوز تاسيس از سوي مجامع امور صنفي، عنوان كرد:‌ مجامع امور صنفي نيز اجازه واگذاري مجوز جهت ارائه قليان ندارد و كساني كه اينگونه مجوزي را در دست دارند، مي‌توانند در جهت تبديل آن به واحدهاي مشابه با فعاليت مثبت اقدام نمايند.

فرماندار يزد در پايان خاطر نشان كرد: ‌روي آوردن جوانان به قليان، سبب گردش به ساير انحرافات از جمله دزدي و مصرف ساير مواد دخاني و مواد مخدر مي‌گردد و در جهت حفظ جوانان، فرمانداري يزد اقدام به ارائه هرگونه خدمات به ارائه دهندگان قليان مي‌باشد

منبع:ايسنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا